Hemma lika med MAT.

Har märkt nu när min kära mor och mormor är på besök, att hela vårt liv och umgänge faktiskt, och verkligen, kretsar runt mat. Chocker måste ni tänka, men seriöst. SÅ mycket mat. Fine, jag var medveten om detta...men det har kommit som en blixt i huvudet att det faktiskt är så. Inte bara skämt och prat om hur mycket vi gillar mat...utan den riktiga vetskapen om att det seriöst är så!

Mormor och mamma anläde till Arlanda torsdag vid 16.30. Hela vägen till Uppsala pratades om hur hungriga alla var... Jag lagade mat, indiskt med tillhörande naan bröd. Fredagen åkte vi till Stockholm för att spendera hela dagen. Åkte precis efter frukost...och efter den 40 min långa färden dit verkade det vara dags för lunch? Så åt mongolisk buffé... Efter att ha strosat runt ett tag var det dags för den obligatoriska glassen i gamla stan. Sen träffades vi upp med min kusin Juliana och hennes underbara 6månaders bebis Aron! Och med dem skulle vi fika. Såklart. Kom hem vid sju och då väntade en stor lasagne med vin och sallad på oss. Vi åt såklart upp hela också...

Lördagen var det middag hos Sindy, som är värre feeder än vad jag är...sååå...vi åt och åt. Söndag fikade vi på stan med Alex och Gabriela och sen åt vi Sancocho med arepas. Idag ska Juliana komma med Aron och Alex med Gabriela, (blinddate!!) och vi ska äta massa arepas med chorizo och revbenspjäll! MUMS.

OMG WE R PIGS!!

Undrar hur många kilo jag gått upp denna helg...

I tisdags var jag för övrigt på PITBULL!! Han var on fire, det var väldigt kul faktiskt! innan det var det corssfire med världens mest coola shake-ande jamaican. Har aldrig sett någon skaka så, speciellt inte en karl. I was impressed. Pitbull slickade sig en massa om sin mun och var lite för 'kexig'...

Ska försöka uppdatera detta mer hädanefter...


Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha vilket roligt inlägg!! Nu behöver du inte käka förrens nån gång i vinter ;) Men bättre att äta en gång för mycket än en gång för lite!

2010-05-11 @ 12:46:44
URL: http://emmadaps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0